Saturday, May 5, 2007

Kiz kiz kiz

Farkinda degilim ama yorulmusum ben oldukca. Persembe sabahi odevimi verdikten sonra, eve geldim, once biraz uyudum sonra yemek yapmaya basladim. Soguk durabilecek patlican (saksuka gibi oldu sanirim), yogurtlu ispanak ve borek icini hazirladim. Hatta bir de o arada kumpir yaptim, Ilke'nin dogumgununu kutladik Ilke, Begum ve ben.

Sonra Ilke ders calismak icin evine gitti. Biz de Devdas diye bir hint filmi izledik. Bollywood filmleri cok eglenceli de, gel gor ki cok uzun. Bu da bitmek bilmedi. Ben en son gece 2'de oturdugum yerde uyuyakalinca yattim yerime.

Sonra cuma da yine yemek yaptim. Kabakli bir meze hazirladim. Derken once Ekim, sonra Begum sonra da Gamze ve Ilke geldi. Mutfak senlendi adeta. O kadar eglendim ki, bir yandan bira icip bir yandan yemek yaptik. Mine ve Gazal da katildi aramiza, sonra da bir guzel oturduk sofraya, icip eglendik.

Ekimcim iyi ki gelmis. Bu sabah da onunla balkonda cok guzel bir kahvalti yaptik. Benim en sevdigim ogun kahvalti. Hele misafir varken, ya da bayram sabahlarinda ozenilerek kurulan kahvalti sofralarina bayiliyorum. Pazar kahvaltilari bir de tabii. Bayram kahvaltilarinda biz mutlaka kaymak aliriz. Misafir varsa sucuklu yumurta ve bir de hamurisi sart. Eger Edirne'de koydeysek ev ekmegi, borek, taze yumurta, keci peyniri mutlaka olur. Hayrabolu'daysak (ki bu cok sik olmuyor) yine ev ekmegi ve yengemin yaptigi ya borek, ya akitma ya da babamin cok sevdigi ve benim adini hatirlayamadigim o yemek (cilbir?). Kahvalti hakkinda cok uzun konusabilirim. Neyse, Ekimle masamizi balkona cikardik, sucuk kizarttik, yumurta hasladik, cay demledik. Beyaz peynir ve zeytinimiz de var. O kadar keyifli bir sabah oldu ki. Sonra erkenden yolcu ettim Ekim'i. Geldim evi toparladim, bulasiklari yikadim. Biraz da ders calistim hatta.

Bu gece Hidrellez. Hidrellez Hizir peygamber ile Ilyas peygamberin bulustugu geceymis. Hizir bahari, Ilyas da kisi temsil ediyor. 5 mayisi 6 mayisa baglayan gece kistan bahara geciliyor yani. Bu gece Hizir'in gezdigi dokundugu her yere bereket gelecegine inaniliyormus. Diledigin dilekler gerceklesiyormus. Bir suru degisik yontem var bunun icin sanirim. Cizip disariya birakmak, bir yere yazip agac dalina asmak. Ben uc adet dilek dileyip bizim evin arkasindaki agaclardan birine astim bakalim. Hayirlisi diyorum. :)

Bu arada, dun aksamin fotolarinin da linkini koydum yan tarafa.

No comments: