Friday, April 27, 2007

Bidi bidi

Her cuma oldugu gibi bugun de uzerimde bir bezginlik var. Yataktan kalkmak, giyinmek, ise gelmek istemedim hic. Hava da zaten yagmurlu. Heryer islak. Soguk. Bir de iki haftadir evimde oturacagim ilk cuma. Alisik degilim adeta kosturmadigim bir cuma olmasina. Icim de sikintili biraz. Bir de Amherst'ten kalma, cuma aksami illa ki eglenceli birseyler yapilmali diye bir takintim var. Oysa onumuzdeki haftaya iki dersimin de odevi oldugunu, ve de haftaya cuma gunu icin birsuru yemek yapmam gerektigini dusunursek, bu aksam da oturup ders calismam en mantiklisi.

Dun aksam Mine ve Gazal'la (aa, Gazal da kim? :) ) Hampshire'da bir Misir aksamina gittik. Orada da Cihan diye bir kizla tanistim. Hampshire'daki tek Turk. Biz guzel yemek vardir kesin simdi diye gitmistik, bir de dansoz cikacakmis tabii. Sunumlar yaptilar, Misir simdi soyle, eskiden boyleydi falan diye. Ilgincti fotograflar ama cok basitlestirilmis sunumlardi, iste mesela bir fotografta cami ve kilise var ayni karede. Kiz dedi ki ben bunu cok seviyorum cunku iki dini bir arada gosteriyor. Yani herkesin duymak istedigi kaliplari soylediler ve bitti. Sonra dansoz cikti. Mine de para takmak istedi dansoze. Once basindan asagi birakti, yere dustu para. Sonra Mine azimle kostumune sikistirdi bir dolari. Kiz alip yere atti sonra parayi. Meger ona kesinlikle para almamasi, ve verirlerse de yere atmasi ogretilmis. Kiz cok alinmis bundan. Cihan da gidip aciklamaya calisti, bizim kulturumuzde oynayana para takilir, kucuk cocuklara bile diye. Ama sanirim anlatamadilar. Benim de kafama takildi biraz. Bizim kulturumuzun bir parcasi oldugu icin,ve de bir art niyetimiz olmadigi icin, kizin bunu kabullenmesi mi gerekirdi (ki bu beyaz kiz yine bizim kulturumuzun bir parcasi olan bir dansi yapiyordu) yoksa, ne olursa olsun, kiz alindi diye, bizim yaptigimiz yanlis miydi? Politically correct olmaya calisinca yer yer is cok catallasiyor.

Eve donunce de Lost'un 13. bolumunu seyrettim. Bu degil ama bundan bir oncekini izlerken saskinliktan saskinliga kostum, delice birine gidip "Oha, oha ohaaa. Demek oylemiiiis!" demek istedim. Ama ne yazik ki ne internette ne de yanimda konusabilecegim kimse yoktu. Simdi Tugba'nin izlemesini bekliyorum 12. bolumu.

Yarin sabah Smith'e gidiyorum. Bizim labden iki arkadasim ruzgar enerjisi uzerine bir munazaraya katilacaklar. Biri for biri against olmak uzere. Sabah 10daymis bu, ondan sonra da Mine'yle birseyler yer, biraz ders calisirim. Sonra da aksam yemegi icin Amherst'e donerim.

Pazar da ders yine. Bir de evi temizlemeye baslasam biraz, fena olmaz. Ilk defa gercekten misafir agirlayacam cuma aksami, yemekli yatmali falan.

2 comments:

md said...

meltem,
misir gecesinde olanlari anlatacaktim ama o kadar usendim ki yazmaya. nasil ozetlesem bilemiyordum. simdi senin bu postuna link koycam :)

egiboy said...

lost ile ilgili konu$abilecegin birileri daha var burada, birkac bin km uzakta olsa da...

her hafta delirmekteyiz, 19. bolumu ("the brig") beklemekteyiz.