Monday, April 23, 2007

Kiva

Kiva nedir biliyor musunuz? Ben bir arkadasim araciligiyla ogrendim.

Kiva gelismekte olan ulkelerdeki kucuk isyerlerine kredi vermenizi saglayan bir ag. Diyelim ki, Bulgaristan'daki bir bakkalin, isini buyutmek icin 2000 dolara ihtiyaci var. Kiva'nin birlikte calistigi yerel mikrofinans partnerleriyle baglantiya girip, Kiva'nin sitesinde bir profile sahip oluyor. Ne kadar para istedigi, bu parayi ne icin kullanacagi bu profilde oluyor. Bakkal amcanin girisimini finanse etmek isteyen insanlar da, Kiva araciligiyla, bu amcaya kredi veriyorlar. Minimum kredi degeri 25 dolar. Bir cok insan, kucuk kucuk miktarlarda para veriyor, ve zamanla gerekli para toplanmis oluyor. Toplanan parayi alanlar, genellikle bir yil icinde kullanip geri odemeye baslamak durumundalar. Belirli araliklarla kismen finanse ettiginiz isyeri ne durumda ogrenebiliyorsunuz.

Bu benim cok hosuma giden bir girisim, cunku kucuk miktarlarla insanlara yardimci olabilmek mumkun. Hem ihtiyaci olan birine yardimci olabilir, hem de, bir ihtimal, bu yatirimdan (eger isyeri batmazsa) para kazanabilirsin.

Daha genis ve iyi anlatilmis bilgi icin: About Kiva

1 comment:

md said...

Hala izleyemedin bir filmi ha!

Kac gundur bloguna ugramiyordum. Boyle uc yazi birden okudum. Daha iyi oluyor boyle. Yoksa hemen okuyup bitirince hicbir sey anlamiyorum